Šta vaše ponašanje na Fejsbuku govori o vama

0
fejsbuk

Većina populacije više ne može ni da zamisli dan bez da otvori Fejsbuk ili neku drugu društvenu mrežu. A nebrojano je mnogo onih koji ne mogu da izignorišu ono čuveno pitanje čim otvorite fejs „O čemu razmišljate?“

Statisitka

U Srbiji poslednji podaci pominju preko 3 miliona aktivnih Fejsbuk naloga…. Više to nije samo mesto gde se družimo, postavljamo slike i statuse, to je odavno postalo za neke mesto gde će da prodaju koješta (na profilima za fizička lica), izreklamiraju sebe, izbace svoje frustracije ili jednostavno mesto gde će u tišini da se bave tuđim životima, jer je uglavnom to jednostavnije nego uzeti svoj život u svoje ruke.

Negde se odaje utisak da nam je postao bitniji virtueli od stvarnog života.

Istraživanja pominju sve veću zavisnost čak i anksioznost koja se aktivira kako se baterija mobilnog telefona bliži kraju, kriziramo jer možemo neko vreme biti „nedostupni“, kao da će se nešto jako bitno desiti, a mi nećemo biti obavešteni.
fejsbuk

ŠTA TO FEJSBUK OTKRIVA O NAMA:

Mnogo je dublja slika šta mi sve to pokazujemo o sebi svojim lajkovima, postovima, komentarima nego što smo toga svesni.

 Neka od „ponašanja“ smo grupisali i ukratko opisali šta ponašanje (uglavnom ekstremno) na društvenim mrežama govori o vama.

  • Preterano kačenje slika i statusa iz teretane, pred ogledalom kao i selfiji uglavnom ukazuju na narcisoidne ličnosti, željne pažnje i tuđeg divljenja. Ovakve osobe validiraju svoje postojanje sa svakim lajkom, komentarom tipa „lepotice“ i slično. Nezadovoljstvo ako takvi komentari izostanu ne moram ni da pominjem.
    teretana
  • Izfiltrirane slike do neprepoznatljivosti – ovakve fotografije su direktan odraz vašeg niskog samopouzdanja. Razumemo po neki filter, ali ne treba preterivati.
  • Slike iz restorana, izlazaka, noćnih provoda – ljudi koji imaji potrebu da izveštavaju o svakom svom koraku uglavnom su niskog samopouzdanja i samopoštovanja. Oni kroz takve postove pokazuju kako su „mladi i ludi“, a u stvari traže socijalnu validaciju i kroz lajkove i komentare dižu svoje samopouzdanje.
  • Slike hrane – mogu da znače da ste našli super restoran i da želite da podelite tu informaciju sa drugima. Ako ste često po egzotičnim restoranima time pokazujete da volite da eksperimentišete i da ste otvoreni za avanture, dok slike iz skupih restorana mogu da znače da želite da naglasite vaš društveni status i time pokažete da ste „iznad“ ostalih ljudi.
    dorucak
  • Slike dece – ljudi koji najčešće kače slike dece su savesniji, vredniji radnici, okrenuti porodici. Oni su uglavnom manje aktivni na društvenim mrežama, ako nešto i komentarišu to su većinom pozitivni komentari. Ovi ljudi su stabilni i uglavnom im Fejsbuk zaista i služi kao zabava i održavanje kontakta sa prijateljima. porodica
  • Preterano kačenje slika dece – vreme je da pronađete još neku zanimacuju. Nikoga ne interesuje šta su vaša deca radila danas u pedeset slika (piškila, jela, sela na nošu, kakila, ručala, glodala igračku, gledala crtani)….. Budite umereni ako želite da sačuvate Fejsbuk prijatelje.
  • Preterano kačenje slika sa partnerom uz obavezno „ljubav moja“, „kako sam srećna što te imam“ i slično, ne samo da ukazuje na vaše nisko samopouzdanje nego i u većini slučajeva na ozbiljne probleme u istoj toj vezi/braku.
    zaljubljeni par
  • Slike sa životinjama – ako na vašem profilu preovlađuju slike sa životinjama, vi podsvesno šaljete poruku da ste brižni, savesni i da vodite računa o voljenima. Za samce – da su spremni da zasnuju porodicu.
  • Politički i intelektialni statusi – ljudi na čijim profilima preovlađuju ovakvi statusi su znatiželjni, otvorenog uma, kreativni i od njih ćete uglavnom videti članke vredne čitanja i one koji su tu da edukuju i uglavnom menjaju svet na bolje.
  • „Drama kvin“ – Juuu šta mi se danas desilo i slični postovi koji traže da ih pitate „šta se desilo draga?“ da bi dovršili misao, a odmah za tim „Drž’ se draga ti si u pravu, ko ga/ih…..njegov/njihov gubitak“ kako bi time digli sebi rejting. Ovakve osobe su neretko anksiozne, a ovakvi postovi ako preovlađuju ukazuju na neprestano traženje pažnje, a mogu ukazivati i na potencijalne neurotične poremećaje. Sve se loše njima dešava, i sve ogromni i „nerešivi“ problemi. Ovakve osobe su vrlo nervozne, a čekanje reakcija i komentara može izazvati i ozbiljnu anksioznost.
    drama kvin
  • Jutjuberi– pustim ti pesmu pa čitaj između redova… skriveni romantičari uglavnom….samo nemojte preterivati….
  • Postovi mudrosti i izreka – opet ako preterujete ovakvo ponašanje uglavnom ukazuje na to da ste se malo izgubili u svom životu i sada tražite način da se vratite na pravi put.
  • Špijuni – znate oni koji su uvek tu, a nikada ništa ne postavljaju o sebi i ništa ne lajkuju, a sve znaju? Takve osobe su uglavnom stidljive, a neretko i usamljene i Fejsbuk im služi da ako već nemaju svoj socijalni život uživaju u tuđem virtuelnom.
  • Lajkeri – podvrsta špijuna – meni se nekada čini da su oni 24h online.…retko će nešto postaviti ili komentarisati ali zato će biti prvi da „udare“ lajk dugmence. Uglavnom su ok, kada mislite da ih nema da se nešto dešava, oni kliknu lajk i sve je opet u redu.

    lajk
    Ajmo dalje…

  • Gejmeri – nikog ne interesuju vaše Fejsbuk igrice i koliko ste bodova osvojili, a još manje za nepomuženu kravu. Drago nam je da uživate, ali zaista nema potrebe da nam šaljete 101 zahtev da se pridružimo.…neko mora i da radi na poslu….
  • Hejteri – crni i mračni statusi uglavnom emotivne prirode….ostavi me, preživeti neću, a nećete ni vi moj raskid….. takve je najbolje ako ne možete skinuti sa liste prijatelja, možete namestiti unfollow.
  • Reporteri – oni koji su prvi da stave vesti o katastrofama, ubistvima, krađama i svemu ostalom negativnom su uglavnom osobe koje traže pažnju i željni su da budu važni pa makar i ovako na par minuta.
  • Nema te, nema te…. pa odjednom svaki dan selfi – žene (uglavnom) bez partnera ili sa problemima u braku/vezi sklone su naglim promenama ponašanja na društvenim mrežama. Znači – ako niste mesecima ništa postavljali, a počeli ste na redovnoj bazi da stavljate svoje slike u različitim pozama, napućenim usnama i slično – to ukazuje da ste u problemu….a ne da ste preko noći postale „ulov“. Umerenost je topla preporuka u svemu pa i samopromovisanju na društvenim mrežama.
    selfi
  • Promoteri i 10 poziva za jedan događaj – još jednom topla preporuka – umerenost. Videli smo poziv i prvi put samo NISMO ZAINTERESOVANI…ovaj put….
  • Marketari i sve njihove stranice – podgrupa promotera – jedan poziv je dovoljan. Volimo mi vas, ali ne možemo da volimo baš svaku stranicu koju uređujete.
  • Ljutiti ili pasivno-agresivni komentari uglavnom ukazuju na skrivenu agresiju  strah od ispoljavanja iste ili nemogućnosti da se frustracuja usmeri ka izvoru, pa ovakve osobe koriste Fejsbuk i druge društvene mreže kao filter. To nije ok. Ako se prepoznajete u ovoj grupi najbolje je da potražite pomoć, ovakvo ponašanje i potiskivanje na duge staze će samo vama škoditi.

ŠTA ČINITI?

Poštujte sebe, ali i druge. Fejsbuk nije prazna tabla za pražnjenje i istresanje nakon lošeg dana. Oni koji vas vole biće im žao što vam ne mogu pomoći, ostali vas lako mogu ismejavati. Na društvenim mrežama NEMA PRIVATNOSTI!
zenski razgovori

Život je brz, sve je manje vremena za prijatelje, za druženje uživo, na kraju krajeva sve je više onih koji sreću traže u inostranstvu pa ne možemo da se družimo sa njima kad god poželimo. Zato je Fejsbuk odličan izum da nam dragi ljudi ma koliko daleko bili budu dostupni.

Koristite društvene mreže pametno, tako da i vi i oni koji čitaju vaše postove uživaju u njima!

 Fotografije: pixabay.com 

POSTAVI ODGOVOR

Upišite svoj komentar
Unesite svoje ime ovde